PRZYSZLI NASTĘPCY KOPERNIKAŃSKIEGO TRONU – WYWIAD Z KANDYDATAMI NA PRZEWODNICZĄCEGO SZKOŁY (CZĘŚĆ DRUGA)
Zapraszamy do przeczytania drugiej części wywiadu z tegorocznymi kandydatami na przewodniczącego. Miłej lektury!
Jakie według ciebie są najważniejsze cechy dobrego przywódcy? Którą z nich posiadasz?
Julia: myślę, że cechy dobrego przywódcy to przede wszystkich słuchanie innych. Nie zagarniam szkoły “dla siebie”, ale staram się słuchać naszych uczniów, pomagać im; za ważne uważam też bycie mocnym w swoich przekonaniach i chęć do działania.
Aleksandra: Dobry przywódca na pewno musi być pewny siebie i otaczać się zaufanymi ludźmi, którzy w razie czego będą dla niego wsparciem. Powinien mieć pozytywne nastawienie i dobrą energię.
Szymon: Na pewno jest to odwaga, odpowiedzialność i zaangażowanie.
Czy twoim zdaniem to, że nasze życie coraz bardziej dzieje się w przestrzeni wirtualnej jest dobrą zmianą? Czy chcesz w swojej kandydaturze w jakiś sposób do tego nawiązać? Ograniczyć albo ulepszyć ten sposób komunikacji?
J: Jeden z moich punktów programu to utworzenie szkolnego serwera discord, szczególnie w wypadku, gdybyśmy znowu przenieśli się na zdalne nauczanie. Duża część naszego życia przeniosła się do internetu, więc myślę, że taki serwer można utworzyć nawet, gdyby nie było zdalnego.
O: Ja i mój sztab chciałybyśmy zorganizować Dzień Walki z Hejtem, bo hejt dotyka bardzo dużej części z nas. Dziewczyny prowadzą spotted Kopernika, jednak przez natłok informacji nie wszystko trafia na stronę, stąd pomysł retro spotted. Oprócz tego myślałyśmy o zorganizowaniu takiej zakładki na stronie szkoły, gdzie uczniowie mogliby polecać sobie nawzajem np. książki czy filmy.
S: Chciałbym ulepszyć sposób komunikacji w naszej szkole, np. poprzez tego discorda, gdzie uczniowie mogliby utrzymywać ze sobą kontakt nawet poza szkołą.
Jeśli wygrasz wybory, co będzie pierwszą rzeczą, którą zmienisz/wprowadzisz?
J: Pierwsze, co będę chciała wprowadzić, to szczęśliwe numerki – obiecuje się je od wielu lat, ale jak dotąd żaden samorząd jeszcze ich nie wprowadził.
O: Pierwszą rzeczą, jaką chcę wprowadzić są wspomniane wcześniej “x” i jokery. Myślałam też o pudełkach do zbierania nakrętek czy baterii, o czym rozmawiałam już z panią pedagog.
S: Na pewno chciałbym wprowadzić wyróżnianie uczniów najlepszych na rozszerzeniach w postaci dodatkowego “x” raz na rok lub półrocze. Myślę, że szybko możemy uzupełnić szatnie szkolne oraz toalety lub wprowadzić radiowęzeł uczniowski.
Czym dla ciebie jest nasza szkoła?
J: Nasza szkoła to dla mnie miejsce, w którym czuję się dobrze, przeżywam wspaniałe przygody i poznaję nowych ludzi.
O: Nie jestem z Krosna, więc przyszłam tu z nadzieją, że Kopernik będzie czymś lepszym, niż to, co mam w moim mieście. Czuję się tu bardzo dobrze, zdobyłam w naszej szkole wiele wartościowych znajomości.
S: To dla mnie miejsce, gdzie mogę porozmawiać z ludźmi, oderwać się od życia codziennego.
Jak wygląda twoja kampania od wewnątrz? Masz szefa swojego sztabu?
J: Na mój sztab składa się paczka moich dobrych przyjaciół: Pola Plezia jako mój zastępca, Michał Wołczański jako skarbnik, Emilia Kaczor oraz Julia Reczek, odpowiedzialne za eventy. Szefem mojego sztabu jestem ja, ale mamy wspólny plan.
O: Mam takiego niepisanego szefa sztabu i jest to osoba, która zrobiła najwięcej dla kampanii. Dziewczyny w ogóle bardzo mi pomagają. Pracujemy razem, a ja jestem tylko twarzą tej kampanii. W sztabie jest grupa moich dobrych przyjaciół, osób z różnych klas, co według mnie daje nam większe pole do popisu.
S: Szefem mojego sztabu jestem ja, bo ogarnąłem najwięcej rzeczy z planu wyborczego. Bardzo ważną osobą będzie również wiceprzewodniczący.
Czy propozycje uczniów byłyby dla ciebie jako przewodniczącego kluczowe? Będziesz próbować wprowadzać je w życie?
J: Zdanie uczniów jest dla mnie bardzo ważne. Myślę, że bycie przewodniczącą nie tylko opiera się na tym, co ja chcę wprowadzić, ale też na słuchaniu innych uczniów naszej szkoły.
O: Zdecydowanie, mam w planie skrzynkę z pomysłami, chcę także prowadzić ankiety na temat zdania uczniów na dany temat. Jako przewodnicząca nie jestem szefem tego wszystkiego, a po prostu przedłużeniem głosu uczniów.
S: Jednym z punktów mojego planu wyborczego jest skrzynka na pomysły, gdzie uczniowie mogliby dzielić się z nami swoimi przemyśleniami na temat życia szkoły. Z rozmowy z panem dyrektorem wywnioskowałem, że dobrym pomysłem jest również radiowęzeł uczniowski, w którym uczniowie mogliby wpływać na życie szkoły.
Dziękujemy serdecznie kandydatom za poświęcony nam czas i życzymy powodzenia!